Digital Signage

Digital Signage Çözümleri Digital Signage

Digital Signage

Digital signage; hedef kitlelere reklam, bilgilendirme ve yönlendirme maksadıyla, merkezi veya yerel olarak yönetilen bir ekran veya ekran ağı olarak tanımlanabilir.

Digital signage sistemleri ise LCD veya LED teknolojisiyle üretilen Endüstriyel Ekran, Videowall Ekran, Interaktif (Dokunmatik) Ekran, LED Ekran gibi ekranlar kullanılarak oluşturulmaktadır. Bu uygulamalarda ekranlar; dijital görüntüler, videolar, web sayfaları, hava durumu verileri, restoran menüleri gibi herhangi bir metin veya dijital içeriği görüntülemek için kullanılmaktadır. Tüm bu ekranların ortak özelliği, üretim ve uygulamada ısı, ışık ve kullanım zamanı gibi zorlu şartlara uyum sağlayacak şekilde tasarlanıyor olmalarıdır.

Digital signage uygulamalarının kullanım alanları; bilgilendirme ve yönlendirme için alışveriş merkezleri, ulaşım sistemleri, hava alanları, okullar, toplantı odaları, konferans salonları, müzeler, sergi, tiyatro ve sinema salonları, açık hava reklamcılığı sağlamak amacıyla kamusal alanlar, görsel şölen için stadyumlar, konser ve etkinlik alanları, satış ve pazarlama için perakende mağazaları ve restoranlar, tanıtım için oteller ve kurumsal binalar gibi bir çok alan ile örneklendirilebilir.

Digital Signage Nedir?

İşletmeler, artık nerede ise tüm işlemlerini dijital ortama aktarmış durumdadır. Özellikle reklamcılık ve duyuru alanında artık geleneksel yöntemlerin yerini tamamen dijital sistemler almıştır. Bu sayede işletmeler her zamankine göre daha profesyonel ve daha modern bir şekilde çalışma sergileyebilmektedir.

Dijital signage, üzerinde yayınlanan tüm içerikler işletme sahipleri hakkında bilgi verirken aynı zamanda da reklam ve duyuru amacıyla da kullanılmaktadır. İnternetin olduğu her yerde rahatlıkla kullanılabilir. Daha çok alışveriş merkezlerinde kullanılırken, insan topluluğunun olduğu diğer tüm alanlarda da kullanıma uygundur.

Eskiden kağıt üzerine yapılan reklamlar artık Dijital signage üzerinden yayınlanmakta ve internet üzerinden uzaktan içerik güncellemeleri yapılabilmektedir. Bu sayede kişileri gereksiz reklam maliyetlerinden kurtarmış olur. Üstelik tek bir alandan yönetilebileceği gibi uzaktan da yönetilebilir. Yani birkaç farkı Dijital signage platformu kullanan kullanıcılar tek tuşla uzaktan tüm ekranların içeriklerini değiştirilebilmektedir.

Dijital Signage Kullanım Alanları

Dijital signage kullanım alanları oldukça geniştir. Kamu alanlarında kullanılabileceği gibi özel olarak hizmet veren her türlü alanda da kullanımı yapılabilir. Oldukça kullanışlı olan bu sistem reklam ve duyuru alanında yapılan harcamaları minimuma indirir.

En çok kullanıldığı alanlar ise;

  • Kamu alanları; kamuya açık her türlü alanda kullanımı yapılabilir. Örneğin sokaklarda, belediye binalarında veya kişilerin yoğun olduğu caddelerde kullanılmaktadır. Bölgeden haber vermek, hava durumunu yansıtmak için veya önemli gelişmeleri yayınlamak için oldukça ideal bir yöntemdir.
  • Toplantı odalarında; bazı toplantı odalarında kişilere ön bilgiler verilmektedir. Bu gibi durumlarda ise Dijital signage kullanımı oldukça pratik bir yöntem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle Dijital signage kullanıldığı zaman toplantı öncesi ve sonrası ön duyurular kolay bir şekilde yapılmış olacaktır.
  • Turizmde; gezi alanlarında, tarihi alanlarda veya turistik bölgelerde Dijital signage kullanımı yapılır. Yön bulmaya yardımcı olurken, bölgenin coğrafi ve tarihi hakkında da bilgiler vermektedir.
  • Mağazalarda; Dijital signage kullanılan en yaygın alanlardan biri de mağazalardır. Burada ürünlerin özellikleri, fiyatları, reklamları, anlık indirimler yani kısacası akla gelebilecek her türlü duyuru ve işlem için Dijital signage kullanımı mağazalarda yapılabilmektedir. Özellikle reklam amacıyla kullanılmaktadır.
  • Restoranlarda; self servis ödemelerinde, menü ve hizmet içeriği gibi bilgileri, ziyaretçilere ulaştırmak için Dijital signage kullanımı yapılır. Lüks restoranlardan, orta ölçekli restoranlara kadar her alanda kullanılabilir. Kullanıldığı alanlarda müşteri memnuniyeti de en üst seviyede tutulmaktadır.
  • Yarışmalarda veya oyunlarda; düzenlenen yarışmalarda, toplu oyunlarda veya akla gelebilecek her türlü toplu alanlarda Dijital signage kullanılmaktadır. Bilgi aktarmak veya çeşitli duyuruları yarışmacılara iletmek amacı ile kullanılabilir.
  • Okullarda; ilk okuldan üniversiteye kadar eğitimin olduğu her yerde Dijital signage kullanılabilir. Okul bahçesinde yön bulma, dijital kitaplık, okul içinde sınıf ve bölüm bulma gibi daha pek çok özelliğe sahiptir.
  • Fuarlarda; ziyaretçilere bilgi vermek için, ziyaretçi giriş çıkışlarını kontrol etmek için veya daha farklı bir çok amaç için Dijital signage tercih edilmektedir.

Dijital Signage Özelikleri Nelerdir?

Dijital signage, hem iç mekanlarda hem de dış mekanlarda kullanılabilir. Dış mekanlarda kullanımı yapıldığında olumsuz hava şartlarına dayanıklıdır. Su ve rüzgar geçirmeyen özelliği sayesinde kış mevsimlerinde de kullanılır. Öte yandan IP sınıfına göre toz almadığı için görüntü her daim parlak ve net olarak karşımıza çıkmaktadır. İç mekanlarda ise farklı insanların kullanımlarına bağlı olarak, ekran kırılması veya çatlaması gibi bir problem de ortaya çıkarmaz. Bu nedenle artık pek çok yerde Dijital signage kullanımını görmekteyiz. Maliyet ve enerji tasarrufu ile kullanım avantajı sunar.